Slovenské média ako prostitútky, alebo klame Fico?

27. novembra 2016, zuzananovotna23, Nezaradené

Včera som náhodne na internete narazila na ŠAŠOšpciál. Noviny, ktoré sa venujú prehmatom poslanca Igora Matoviča a jeho “rodinnej” strany  – OĽaNO. Prečo rodinnej? Skúste si ho prečítať (http://slovakpoliticalwatchdog.org/saso_special_web2.pdf ). Okrem toho, že Matovičovu podivnú stranu tvoria len štyria ľudia (z toho dvaja sú Matovič a jeho bratranec Viskupič), poukazuje na prevody finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre stranu OĽaNO do firmy Paulíny Matovičovej regionPRESS. Svojho času sa tomu podrobne venoval týždenník Plus 7 dní. Zaujímavého čítania je však v ŠAŠOšpeciále oveľa viac. Noviny vydali Alena Krempaská a Peter Weisenbacher, ktorí sa kritike pôsobenia Matoviča venujú dlhodobo.

Následne som si vypočula premiéra Roberta Fica v Slovenskom rozhlase. Zopakoval tu svoje ostré slová proti časti našej novinárskej obce, ktorú označil za prostitútky. Môj Facebook okamžite zaplavilo zhrozenie a moralizovanie nad jeho výrokom. Odhliadnuc od legendárnych SMSiek medzi poslancom OĽaNO Gáborom Grendelom a novinármi, som sa zamyslela, prečo sa Fico neštítil zájsť až takto ďaleko. Prečo sa rozhodol povedať nahlas to, čo aj tak väčšina ľudí na Slovensku tuší? Fico je v politike dlho a musel vedieť, že takýto výrok mu len tak u našich novinárov neprejde. Prečo sa k tomu odhodlal starý politický harcovník Fico?

Premiér v rozhovore s Braňom Dobšinským v Slovenskom rozhlase spomínal kauzu zariadenia Čistý deň. Tá pred pár týždňami dominovala stránkam našich novín podobne ako dnes kauza okolo ministra zahraničných vecí Miroslava Lajčáka. Dokonca na základe tejto kauzy žiadali okamžitý odchod ministra Jána Richtera. Fico v rozhlase spomínal, že zamestnanci a klienti Čistého dňa v priamej konfrontácii s poslankyňou NR SR Natáliou Blahovou zo Sulíkovej SaS odmielti jej tvrdenia a vytĺkanie politického kapitálu na deťoch a mládeži z Čistého dňa. To som nezachytila. Prečo som o tom nečítala na titulnej strane v denníku SME, alebo v Denníku N? Vymyslel si to vari Fico? Ale nie, našla som to. Pozrite si to, stojí to zato. Na pani poslankyni Blahovej z SaS nenechali naozaj ani nitku suchú. (https://www.youtube.com/watch?v=bDbVXJmHk_s&feature=youtu.be). Prečo ale naša novinárska obec o tom neinformovala? Je to vari preto, že sa im to nehodilo do ich koncepcie a tento autentický rozhovor spochybnil celú túto kauzu? Som presvedčená, že keby tam sedel minister Richter a klienti Čistého dňa mu takto tvrdo a priamo “naložili” do očí, tak je to na prvých stránkach našich denníkov niekoľko dní. Prečo ten rozdiel? Lebo Blahová nie je Richter? Pravda a záujem detí išli pri tejto kauze bokom. Naháňať si politické body takýmto spôsobom je nanajvýš odporné, ale prečo o tom verejnosť nemá podľa našich novinárov právo vedieť? Aj táto kauza žiaľ ukazuje, že naša novinárska obec už o politike neinformuje, ale chce ju vytvárať. Tak nejak to pred časom o denníku SME povedal jeho bývalý šéfredaktor Milan Šimečka. Ak sa mýlil, tak potom je tu druhá možnosť, že si týchto novinárov niekto nejakým spôsobom kúpil, aby o aktuálnom dianí na Slovensku informovali len určitým spôsobom. Ak sa však necháte kúpiť, čo potom ste?

V myšlienkach som sa vrátila k ŠAŠOšpeciálu. Ako o ňom informovali slovenské média? Spomínam si, že o KALIšpeciále o ministrovi Robertovi Kaliňákovi informovali slovenské méda radi a bol pravidelne na titulkách denníkov. Okrem agentúrnych správ však média o ŠAŠOšpeciále v podstate mlčia, alebo ho dokonca označili za pamflet. RTVS, JOJ a TV Markíza o ňom napríklad neinformovali vôbec. Prečo ten rozdiel? Lebo Matovič nie je Kaliňák? Opäť sa nám potom ponúka jediná možnosť, že si časť našich novinárov niekto nejakým spôsobom kúpil, aby o aktuálnom dianí na Slovensku informovali len určitým spôsobom. Mimochodom očakávam, že si naše nezávislé média Krempaskú a Weisenbachera “podajú”. Určite niekto o nich vydá hanopis, lebo si dovolili opakovane zaútočiť na pána poslanca Matoviča. Bude to SME, Denník N, alebo týždeň? Ukážu najbližšie dni.

Našim novinárom odkazujem, že dnes slovenským médiám podľa prieskumov neverí až 60 percent populácie! Ak budú takto pokračovať a informovať selektívne a účelovo, to číslo ešte porastie. Ľudia potom budú hladať informácie inde a na základe nich sa potom nečudujte, že páni ako Kotleba, alebo Kollár majú v parlamente miesto rezervované ešte na dlhé roky.